Alates 15. septembrist 2022 saab Põlva ja Võru maakonnas kasutada sotsiaaltranspordi teenust, mida korraldab Kagu Ühistranspordikeskus. Veoteenust teostab OÜ Merling Reisid.
Kas sotsiaaltransport on minu jaoks?
Sotsiaaltranspordi klientideks on need Põlva-ja Võrumaa elanikud, kes oma tervisliku erivajaduse tõttu ei saa kasutada ühistransporti, ning kelle abivajaduse on hinnanud kohalik omavalitsus.
Teenusele suunamise eelduseks on kohaliku omavalitsuse poolne inimeste vajaduste hindamine.
Kui tunnete, et teile on sellist teenust tarvis, siis tuleks esmalt pöörduda oma piirkonna sotsiaaltöötaja poole:
Spetsialisti nimi | Piirkond | Telefoninumber | Meiliaadress |
---|---|---|---|
Maire Grosmann | Rõuge | 5330 0153 | raugesotsiaal@rauge.ee |
Maie Kalnapenkis | Haanja | 523 7065 | haanjasotsiaal@rauge.ee |
Marika Heinvee | Misso | 5340 3744 | missosotsiaal@rauge.ee |
Kätlin Kann | Mõniste | 5307 3260 | katlin.kann@rauge.ee |
Signe Arumäe | Varstu | 5334 1640 | varstusotsiaal@rauge.ee |
Samadelt telefoninumbritelt saab küsida vajaminevat lisainfot.
Mul on erivajadus ja vajan saatmist
Sotsiaaltranspordi teenust osutavad sõidukid on kohandatud selliselt, et need on võimelised vedama nii ratastoolis kui ka kanderaamis reisivaid kliente. Sõidukid on vastavalt kliendi vajadustele varustatud ka abivahenditega, näiteks kargud, ratastool või trepitõstuk.
Osutatava teenuse hulka kuulub ka kliendi saatmise teenus: kliendi aitamine mistahes liikumisvõimest liikumisel kodust, haiglaruumist vm avaliku teenuse hoonesisesest ruumist mistahes korruselt sõidukini või vastupidi.
Sõltuvalt kliendi vajadustest on teenuse korraldajal õigus võimalusel sõite kombineerida kas omavahel või siduda avaliku liiniveo poolt osutatava teenusega.
Soovin sotsiaaltransporti. Mida ma selleks tegema pean?
Sõit telli vähemalt 2 tööpäeva ette, see annab sulle õiguse teenust saada sulle vajalikul ajal. Muudel juhtudel saame tellimust täita ainult vabade sõidukite olemasolul.
Anna enda sotsiaaltöötajale täpne info oma sõidust – mis kuupäeval, kuhu, mis kell, mis eesmärk, kas kaasa tuleb ka saatja, kas on täiendavaid vajadusi (nt. vajadus kasutada tõstjaid, kandetooli, kanderaamimadratsit, trepironijat, oma või vedaja ratastooli vms), kas sul on pagas.
Sõidu tühistamine
Sõidutellimuse tühistamise vajadusest teavita dispetšerit esimesel võimalusel sulle sobival viisil – kas helistades (5855 2755) või saates e-kirja aadressile tellimus@ytk.ee. Kui sõidu tühistamise teade saabub vähem kui 10 tundi sõidu planeeritud algusajast, võib sellega kaasneda kohustus tasuda ära jäänud sõidu eest samades tariifides, mis tulnuks tasuda sõidu korral.
Sõitmine
Sotsiaaltranspordi dispetšeril on õigus klientide sõite ühildada, seetõttu võib ta pakkuda kuni 1 tund varasemat kohalejõudmise aega ja /või hilisemat tagasisõiduaega võrreldes kliendi poolt soovituga. Sõidu marsruut võib pikeneda seoses teiste klientide teenindamisega.
Kui palju teenus maksab?
- Kliendil tuleb tasuda sõidu eest sõidukisse sisenemisel ühekordne „sisenemistasu” . Tasu on veootsa põhine:
- Sõit Kagu ÜTK teeninduspiirkonnas, s.o Põlva ja/või Võru maakonnas – 5 eurot
- Sõit Kagu ÜTK teeninduspiirkonna naabermaakond (Valga- ja Tartumaa) – 10 eurot
- Sõit mujale väljapoole eelmainitud piirkondi Eesti Vabariigis – 30 eurot
- Saatja sõidab kliendiga TASUTA
Tasumise viisid
Tasuda saab nii sularahas kui pangakaardiga.
Tagasisõit viibib või kõik ei suju nii nagu eelnevalt kokku lepitud
Kui sa oled kokku leppinud oma tagasisõidu ja sa ei jõua kokkulepitud kohta, siis helista juhile, kes sind ootab. Räägi talle kus sa asud, miks viibid ja kui kaua umbes sul aega veel läheb.
Alati on hea teada juhi telefoni numbrit. Küsi see temalt!
Allikas: www.rouge.kovtp.ee