Alates 14. septembrist saavad Põlva ja Võru maakonna inimesed kasutada sotsiaaltransporditeenust. Teenust korraldab Kagu Ühistranspordikeskus ja veoteenust osutab OÜ Abuss.
Teenust osutatakse Sotsiaalministeeriumi ja Kagu ÜTK vahel sõlmitud lepingu alusel. Lepingu aluseks on „Sotsiaaltransporditeenuse korraldusmudelite testimine” toetuse andmise tingimused ja teenust finantseeritakse Euroopa Sotsiaalfondist ja kohalike omavalitsuste eelarvevahenditest.
Sotsiaaltranspordi klientideks on kõik Põlva- ja Võrumaa elanikud, kes ei saa oma tervisliku erivajaduse tõttu kasutada ühistransporti. Isikute abivajadust sotsiaaltransporditeenuse saamise õiguse osas hindab kohalik omavalitsus.
Teenuse vajadusel tuleb esmalt pöörduda oma kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötajate poole.
KUIDAS?
Sõitude tellimine
Sõidu tellimiseks anna oma sõidusoovist teada Rõuge vallavalitsuse sotsiaalosakonda, helistades oma piirkonna sotsiaaltöö spetsialistile. Tellimuse võib saata ka e-posti teel.
Spetsialisti nimi | Piirkond | Telefoninumber | Meiliaadress |
---|---|---|---|
Maire Grosmann | Rõuge | 5330 0153 | raugesotsiaal@rauge.ee |
Maie Kalnapenkis | Haanja | 523 7065 | haanjasotsiaal@rauge.ee |
Marika Heinvee | Misso | 5340 3744 | missosotsiaal@rauge.ee |
Kairit Kasuk | Mõniste | 5307 3260 | monistesotsiaal@rauge.ee |
Signe Arumäe | Varstu | 5334 1640 | varstusotsiaal@rauge.ee |
Samadelt telefoninumbritelt saab küsida vajaminevat lisainformatsiooni.
OLULINE!
Oma sõidusoovist anna teada võimalikult varakult – kohe, kui saad teada sõiduvajaduse.
Sõit telli vähemalt kaks tööpäeva ette, see annab sulle õiguse saada teenust sulle vajalikul ajal. Muudel juhtudel saab tellimust täita ainult vabade sõidukite olemasolul.
Anna täpne info oma sõidu kohta: mis kuupäeval, kuhu, mis kell, mis eesmärgil, kas kaasa tuleb ka saatja, kas on täiendavaid vajadusi (nt kasutada tõstjaid, kandetooli, kanderaamimadratsit, trepironijat, oma või vedaja ratastooli vms), kas sul on pagas.
Sõidu tühistamine
Sõidutellimuse tühistamise vajadusest teavita omavalitsust esimesel võimalusel sulle sobival viisil – helistades, saates e-kirja või sõnumi. Kui sõidu tühistamise teade saabub vähem kui 10 tundi sõidu planeeritud algusajast, võib sellega kaasneda kohustus tasuda ära jäänud sõidu eest samades tariifides, mis tulnuks tasuda sõidu korral.
Sõitmine
Vajalikke sõite tehakse ööpäevaringselt kogu Eesti territooriumil.
Operaatoril on õigus klientide sõite ühildada, seetõttu võib ta pakkuda võrreldes kliendi soovituga kuni tunni jagu varasemat kohalejõudmise aega ja/või hilisemat tagasisõiduaega. Sõidu marsruut võib pikeneda seoses teiste klientide teenindamisega.
Kui tagasisõidu aega ei ole võimalik sõidu tellimise ajal prognoosida, siis on tagasisõidu ooteaeg kuni 1 tund.
Sõidukeid, millega teenust osutatakse, on kahesuguseid:
- sõidukid, milles on lisaks juhile veel neli istekohta ja pagasiruum. Üks nendest kohtadest on sobiv ratastoolis istuvale sõitjale.
- sõidukid, mis osutavad raamitransporti ehk lamava inimese vedu.
Palju teenus maksab?
Kliendil tuleb tasuda sõidu eest sõidukisse sisenemisel ühekordne „sisenemistasu” . Tasu kehtib sõidule alates kodust avaliku teenuseni ja tagasi sama päeva sees.
- Sõit Kagu ÜTK teeninduspiirkonnas, s.o Põlva ja/või Võru maakonnas – 3eurot
- Sõit Kagu ÜTK teeninduspiirkonna naabermaakonda (Valga- ja Tartumaa) – 8 eurot
- Sõit mujale väljapoole eelmainitud piirkondi Eesti Vabariigis – 20 eurot
Saatja sõidab kliendiga kaasa TASUTA.
Tasumise viisid
Projekti käivitumise algetapil saab sõidu eest tasuda vaid sularahas, projektimeeskond tegeleb ka IT-lahenduse välja töötamisega. Selle valmides on võimalik kasutada ühiskaarti (elektrooniline kontaktivaba kaart) ning kasutatavad on ka muud elektroonilised makseliigid.
Milline näeb välja sõiduk, mis sulle teenust osutab?
Mis saab juhul, kui tagasisõit viibib või kõik ei suju nii, nagu eelnevalt kokku lepitud?
Kui oled oma tagasisõidu kokku leppinud ja sa ei jõua kokkulepitud kohta, siis tuleb helistada juhile, kes sind ootab. Räägi talle, kus sa asud, miks viibid ja kui palju sul umbes veel aega läheb.
Sõitu alustades küsi alati sind teenindava juhi telefoninumbrit.
Lisainfo:
517 2455 (Arne Tilk, Kagu ÜTK sotsiaaltranspordi projektijuht)
Allikas: rouge.kovtp.ee